Neprevaziđeni „Gejm boj“ slavi 30. rođendan

Izvor: RTS

Objavio:

trebevic.net

- prije 3 sedmica u

Tehnologija

Foto izvor: The Hard Times

Osamdesete godine prošlog vijeka bile su možda najpolodonosnije razdoblje u istoriji video igara. Doba kada su se ogromni aparati iz video igraonica transformisali u konzole, koje su potom ušle u domove širom planete, pokrenulo je gejming industriju do te mjere da je ona postala jedan od najunosnijih biznisa do dan danas.

Jedan uređaj je krajem ove decenije otišao korak dalje i transformaciju je doveo do krajnjih granica pošto su njegove dimenzije bile takve da je mogao da stane u svačiji džep i samim tim gejmeri su mogli da ponesu sa sobom omiljene video-igre bilo gdje. U pitanju je čuveni „Nintendo“ Gejm boj koji je ovih dana proslavio trideseti rođendan.

Gejm boj je nastao prema ideji Gunpeja Jokojia, inženjera elektro-tehnike zaposlenog u „Nintendu“. Tokom svog radnog vijeka on je u mnogome doprinijeo svijetu igara. Najprije je 1966. godine izumio Ultra ruku, plastičnu igračku koja je predstavljala hvataljku na produžavanje, a zatim zanimljivu slagalicu koja je koristila elemente matematike i time pomagala djeci u učenju osnova sabiranja i oduzimanja.

Kako je industrija video-igara uzela maha početkom osamdesetih, tako i „Nintendo“ usmjerava svoj fokus na ovu pionirsku granu računarske tehnologije. Jokoj preuzima glavnu riječ kada je dizajn igrica u pitanju.

Godine 1981. osmislio je igru u kojoj igrač mora da prolazi kroz nivoe, penjući se na platforme, pritom izbjegavajući razno-razne zamke. Igra se zvala Donki Kong i postavila je temelje žanru video-igara jednostavno nazvanih platforme. Takođe, Jokoji je zaslužan i za uvođenje multi-plejer načina igranja što je i inkorporirao u „Nintendov“ najpoznatiji naslov do dan danas Super Mario Bros.

Ipak, najveći Jokojin izum nastao je jednog jutra dok je metroom išao na posao. Gledajući jednog putnika kako obavlja posao pomoću džepnog kalkulatrora, Jokojo je došao na ideju da nešto slično napravi i za video-igre.

Posle par godina razvoja, ručna konzola sa sada već dva legendarna dugmeta „A“ i „Be“ na desnoj strani i crnim upravljačkim dugmadima na lijevoj strani, ugledala je svjetlost dana 21. aprila 1989. godine i time obilježila četvrtu generaciju konzola za igranje.

Iako su ostale gejming kompanije istovremeno izbacile na tržište svoje odgovore na „Nintendov“ izum, samo je Gejm boj uspio da postane jedan od simbola pop-kulture 20. vijeka i jedna od ključnih inovacija koje su gejming industriju dovele do nivoa na kojem je trenutno.

Napomena: komentari čitalaca ne predstavljaju ni na koji način stav redakcije portala trebevic.net. Za sadržaj i tačnost komentara čitalaca ne odgovaramo. Sadržaj se pregleda i neprimjereni komentari se ne objavljuju. Portal trebevic.net zadržava pravo brisanja komentara bez najave i bez objašnjenja.

Uslovi komentarisanja: Poštovani, pri objavi komentara molimo Vas za kulturno izražavanje. Administrator neće objaviti komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge po bilo kojoj osnovi ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.

Redakcija Trebević Info Portala je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.